Online betalen

Waar moet ik op letten bij de keuze in betaalprovider?

Online betalen wordt steeds populairder. Met een stijging van bijna 90% tegenover de laatste jaren, blijven we massaal records breken. Met dit in het achterhoofd kunnen we stellen dat het steeds belangrijker wordt om online aanwezig te zijn. Wil jij je eigen webshop beginnen, dan kan je best ook een betaalprovider kiezen. Maar hoe kies je een betaalprovider die je vooruit helpt? 

Kies voor een betaalprovider die mee is met laatste trends

Ook de wereld van online betalen is onderhevig aan trends en nieuwigheden. De consument wil steeds sneller, vlotter en makkelijker kunnen betalen. Een goede betaalprovider speelt hierop in. Denk maar aan ‘one click payments’ of ‘automatisch periodiek betalen’. Een sterke betaalservice is een absolute meerwaarde voor je webshop. Bezoekers haken zelden nog af in de check-out en ze komen met plezier terug naar jouw winkel. 

Kies een betaalprovider die inzet op gebruiksgemak 

Heb je het onlangs nog eens meegemaakt? Je wil gauw bij een webshop online een bestelling plaatsen en je kan niet mobiel betalen? Dan zakt de moed je al in de schoenen. Waar ligt dat betaalbakje weer? Bovendien moet je snel nog je portefeuille gaan zoeken. Ondertussen zijn we al 5 minuten verder en dan is de effectieve betaling nog niet eens gebeurd. Online shoppers hebben hiervoor simpelweg geen geduld meer. Ze zijn de snelle mobiele betalingen ondertussen gewoon en voor minder passen ze. Met als gevolg een lage conversie voor jouw webshop. In 2020 gebeurden bijna 70% van de betalingen mobiel en het aantal stijgt natuurlijk alleen maar. Corona zorgde voor een heuse push in de online verkopen en mobiele betalingen: cash betalingen dalen fors en de consument wil steeds betere en snellere betaaloplossingen. Achterblijven is dus geen optie meer.

Kies een betaalprovider die jouw klant centraal zet 

Neem in de keuze van een betaalprovider geen risico’s. Een slechte betaalervaring kan reden genoeg zijn voor klanten om weg te blijven of je een slechte reputatie te bezorgen. Dat je betaalprovider alle betaalmogelijkheden aanbiedt die relevant zijn voor jouw doelgroep spreekt voor zich – denk aan de populaire KBC betaalknop in België – maar de inspanningen van een betaalprovider kunnen verder gaan dat enkel dat, zoals een betaalprovider die aanvoelt wat er nodig is in de markt helpt je groeien. Jij wil vooruit en jouw betaalprovider heeft hierin een ondersteunende en sturende functie. 

Door innovatieve ideeën en oplossingen aan te bieden die zowel jouw klanten als jouw webshop ten goede komen, geeft een betaalprovider jouw business de boost die nodig is om die volgende stap te nemen.

Een reactie achterlaten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *